BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

24. FUNCIONS DEL PSICOPEDAGOG

M.ANGELS | 18 desembre 2011

En una anterior entrada vaig comentar el perquè d’un psicopedagog per a l’elaboració d’un blog i no un informàtic o un mestra.

M’agradaria concretar més quines funcions ha fet el psicopedagog en l’elaboració del blog com a producte educatiu. Dins de les diferents actuacions en què pot intervenir un psicopedagog, la que aquí es planteja es relacion amb el disseny de pàgines educatives a internet, en concret, els blogs educatius.

Les principals funcions del psicopedagog en aquest entorn són:

  • Assessorar als professionals de la docència aportant els coneixements psicoeducatius que permetran definir i construir un millor producte.
  • Aplicar criteris psicoeducatius pel disseny dels blogs així com oferir pautes clares per a la seva el·laboració.
  • Saber donar resposta a les necessitats d’un col·lectiu, segons les seves característiques, possibilitats i capacitats.
  • Motivar en tots els moments, oferir espais de reflexió, de construcció de coneixement, d’avaluació, de revisió i de reestructuració.

En concret, m’agradaria definir més específicament les feines desenvolupades:

  • Analitzar les necessitats que promouen el producte i els objectius que es cerquen amb totes les persones implicades,
  • participar en el disseny conceptual tenint en compte els continguts objecte d’aprenentatge, els destinataris del producte (directes i indirectes), la metodologia de treball, l’avaluació…
  • formar part de la primera versió del producte “blog”, provar-la, experimentar-la amb professionals i altres implicats, per prendre consciència dels seus límits, capacitats i possibilitats,  http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/10/11/4-creant-un-blog-per-un-nou-grup-dalumnes-de-p3/
  • definir els elements característics i bàsics d’un blog, què cal tenir en compte… http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/11/27/17-pautes-dun-blog-organitzacio/
  • avaluar el blog segons la seva practicitat, utilitat i servei als altres,  http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/11/08/12-reflexionant-sobre-lenquesta-a-les-families/
  • reestructurar i reorganitzar els seus component en funció dels resultats.
    • http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/11/22/16-masses-coses-tot-i-lorganitzacio-falta-reorganitzar/
    • http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/12/04/20-el-blog-educatiu/
  • Fer arribar el treball fet, el producte “blog” a altres organimes i entitast que se’n poden profitar, amb l’objectiu de compartir i avançar en l’ús de les TIC en l’educació.

Totes aquestes funcions estan enmarcades dins de l’elaboració d’un blog educatiu com a mitjà de comunicació i aprenentatge a l’etapa d’educació infantil.

En el context de la institució educativa, de l’escola, les seves funcions serien unes altres. Aquestes ja es troben ressenyades a la següent entrada: http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/11/16/14-reflexionant-sobre-lactuacio-del-psicopedagog/

Cal dir que aquest és un aspecte que queda per aprofundir, que s’ha tocat lleugerament però que cal més temps per poder anar avançant i construint coneixement.

 

WEBLIOGRAFIA

  • Cano Sevilla, M., Burgos Martínez, T., Sánchez Ortega, R. El papel innovador del psicopedagogo. http://blocs.xtec.cat/blogsunaeinadaprenentatgeicomunicacio/2011/11/16/14-reflexionant-sobre-lactuacio-del-psicopedagog/
  • Badia, A., Compàs, J. i Carreras, César. La intervenció psicopedagògica en el disseny i elaboració de pàgines educatives d’internet. UOC.

 

 

Categories
BIBLIOGRAFIA/WEBGRAFIA, PROJECTE, REFLEXIONS
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 23. REFLEXIÓ 5: ELS BLOGS A LES COMARQUES GIRONINES 26. PETITA REFLEXIÓ SOBRE EL PROJECTE »

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox